Pengikut

Selasa, 21 Julai 2009

Sukan IPTS Zon Selatan, Johor Bahru, 14-16 Julai 2009

Selasa, 21 Julai 2009


KPYPJ telah menjadi tuan rumah kejohanan sukan IPTS zon selatan ini yang bermula dari 14 hingga 16 Julai 2009 di Kompleks Sukan UTM, Johor Bahru , Johor. MMU mengungguli kejohanan berkenaan apabila muncul juara dalam tiga daripada lima acara yang dipertandingkan. Acara-acara yang dimenangi ialah badminton, bolatampar lelaki dan wanita.



Sementara, Kumpulan Pendidikan YPJ (KPYPJ) selaku tuan rumah kejohanan kali ini berada di tempat kedua apabila menjuarai kategori futsal dan naib juara dalam acara badminton. Acara bolajaring pula diungguli oleh Kolej INSTEADT Bandar Penawar yang mengalahkan Kolej Yayasan Melaka (KYM) dalam pertandingan akhir.




Hadiah-hadiah disampaikan oleh Pengerusi Jawatankuasa Pengelola Karnival Sukan IPTS Malaysia Zon Selatan 2009, Dr, Sa’ari Md Nooh yang juga Ketua Pegawai Eksekutif KPYPJ.



Kejohanan sukan tiga hari bermula 14 Julai lalu menyaksikan 400 atlet dari sepuluh buah IPTS Zon Selatan bertanding dalam lima kategori sukan iaitu futsal, bolatampar lelaki, bolatampar wanita, badminton dan bola jaring.

0 ulasan:

Related Posts with Thumbnails